Sunday, June 24, 2012

Sunday Summary

Evenin' raindrops on roses and whiskers on kittens :) What a weather - not much summer 'bout that.
Anyway this week has been super stressful for me - most days.
It got loads better after I was done with both of my exams. Monday was the first one.
After weeks of studying, I went to the Social Stidies exam rather cool, calm and collected.
But once I draw my subject, I began to panic a bit. Fiscal Policy is certainly not my forte,
but I managed to get a C. I'm super pleased with that grade, considering the subject :)
After our exams, me and Marie went out celebrating our grades - she got a B -
and drank some coffee and smoked some cigarettes at a street café, before we each headed our own way.
I went home and made a pot of coffee and enjoyed my free time,
before it once again was time for a new exam...

... which it was Wednesday. Technically my exam was Thursday, but it lasted 24 hours.
Which means you draw a subject the day before the actual exam, and then you have 24 hours to prepare.
After I'd drawn my subject (The Great Travels) me, Maria and Preben went outside in the school yard
and chatted for a bit, before Maria and I went home to my place and discussed
our different subjects and ways to approach them.
Maria left at about 1 PM, and I started working on my presentation.
A couple of hours later, though, Maria came back, and together we sat in silence for
many many many hours, before we finally finished up at about 10.30 PM.

Thursday it was time for the History exam.
I met up with Marie, Kasper and Maria, which calmed me down a bit.
And well, safe to say, I nailed it, haha. I got a B, and I'm super happy.
I felt it went great in there, but you never know.
But when the teacher told me the grade, I couldn't stop smiling. I'd liked an A, but B isn't bad - at all ;)
Kasper, Maria and I went to a small street café where we ordered a couple of warm drinks,
and just celebrated that we were - FINALLY - free :)
A couple of hours later we went home to my place,
and after Maria left, Kasper and I just sat and chatted a bit, before we traveled to the train station.
We sat goodbye, and a little while later I met up with my mum.
Together we took the train to Copenhagen, where my dad picked us up,
and drove us to the house in Sweden.
And that's where I've been this weekend. I came home to Roskilde a couple of hours ago,
and now I'm just enjoying myself with a steaming hot cup 'o joe and candles lit all over the apartment
- I love rainy days :9

So that's about it for now.
See you sometime next week, superstars :)
xoxo


Godaften regndråber :) Hold da op et vejr - det er der ikke meget sommer over.
Nåh men denne uge har været ret så stressende for mig - eller, de fleste dage da.
Det blev meget bedre efter min sidste eksamen var overstået, haha :)
Mandag var det, efter mange ugers eksamenslæsning, blevet tid til samfundsfags eksamen.
Jeg gik ind forholdsvist rolig og cool, men efter jeg så mit emne, begyndte jeg godt nok at panikke lidt.
Finans Politik er godt nok ikke lige mig, men det lykkedes mig da at få 7.
Det er jeg ret glad for, når man tænker på emnet jeg trak :)
Efter Marie var færdig med sin eksamen - hun skulle op lige efter mig og fik 10 -
gik vi en tur i byen og satte os på en fortorvs café, hvor vi hyggede og drak kaffe.
Efter et par kopper sort kaffe og rimelig mange menthol cigaretter, sagde vi igen farvel,
og jeg tog hjem og nød resten af dagen med endnu mere kaffe og en tegnefilm i DVD'en :)
Jeg skulle lige lade op til min næste eksamen...

... hvilket allerede var Torsdag.
Dog var jeg oppe og trække emne om onsdagen - det var en 24 timers eksamen.
Jeg trak "De Store Opdagelser" hvilket var ret fedt.
Efter vi havde trukket satte jeg, Maria og Preben os ud i skolegården og sniksnakkede lidt,
før Marie og jeg tog hjem til mig og drak kaffe og diskuterede hver vores emner.
Maria smuttede ved 13 tiden, men kom faktisk tilbage igen ved 17 tiden.
Vi brugte mange mange mange timer på at skrive vores synopser i total stilhed,
men det lykkedes os da at blive helt færdige omkring 22.30 tiden.

Torsdag var det så blevet tid til Historie eksamen.
Jeg mødtes med Marie, Maria og Kasper, hvilket hjalp lidt på nervøsiteten.
Og well, jeg tør godt sige at jeg nailede den eksamen. Jeg fik 10, og jeg er bare super glad :)
Jeg følte det gik super godt derinde, men man kan jo på den anden side aldrig vide sig helt sikker.
Men da vores lærer fortalte mig min endelige karakter, kunne jeg simpelthen ikke lade være med at smile :)
Jeg ville gerne have haft 12, men 10 er også super fint :)
Kasper, Maria og jeg tog ud og drak kaffe og te på en lille gade café,
hvor vi snakkede og hyggede og fejrede at vi - ENDELIG - var frie, haha :)
Et par timer senere tog vi hjem til mig, og efter Maria tog hjem
sad Kasper og jeg bare og hyggede og snakkede.
Lidt senere gik vi op til stationen, hvor vi sagde farvel til hinanden.
Kort efter mødtes jeg med min mor, og sammen tog vi toget til Valby, hvor min far kom og samlede os op.
Vi kørte op til huset i Sverige, hvor jeg har været weekenden over.
Jeg kom hjem for et par timer siden, og nu hygger jeg bare med kaffe og lidt Skype med Kasper
- jeg elsker elsker elsker regnvejrs dage :)

Det var det for denne gang, superstars.
Vi ses en gang i løbet af næste uge :)
xoxo

No comments:

Post a Comment