Sunday, June 17, 2012

Sunday Summary

Hello hello hello, how are you all doing today? :)
It's Sunday, so it's time for the weekly Sunday Summary.
It has been a bit quiet this week. Except from Monday, where I posted my second tutorial
on how I do my winged eyeliner. If you haven't seen the video yet, then you can find it here :)

Tuesday to Thursday came and went very quickly.
I got up very late, read up on Social Studies for 2-4 hours,
then made a pot of coffee and sat up until very late. Not the most eventful week of my life, I must say.
However, after 3 weeks of intense studying for the upcoming exam,
I finally managed to read the very last pages on Thursday.
That meant that I had the weekend to read up on the notes I've been taking for the past weeks.

Friday I took the train to Copenhagen, where my parents picked me up
- we were going on a weekend stay-over in my parents house in Sweden.
But I must admit that Friday didn't treat me as well as I've gotten accustomed to for the past 22 years.
First, my bus was 20 minutes late, which meant I missed my train.
Then I lost my pack of cigarettes - side note:
I've actually managed to kick the smoking habit for the last couple of weeks,
but as my exams are getting closer, my stress levels goes up,
and my guard for not buying cigarettes comes down.  
Anyway I lost my cigarettes, which really made me crappy.
However, my train managed to get in on time,
and I when I got to Copenhagen and my parents picked me up,
my mum had bought me a pack of ciggies and a cup of coffee - and from there the day got a little better :)

But most of this past week - and especially this weekend - I've been stressed out of my mind.
Normally I handle exams pretty well, but I'm soooo nervous about the Social Studies exam tomorrow.
Please everybody, cross your fingers for me at 9 AM tomorrow :)

So that's about it.
See you all tomorrow :)
xoxo


Hallo hallo hallo, hvordan har I det i dag? :)
Det er søndag, og derfor er det også blevet tid til en ny Sunday Summary.
Der har været lidt stille her på bloggen denne uge.
Bortset selvfølgelig fra mandag, hvor jeg lavede en ny tutorial
- denne gang om hvordan jeg lægger eyeliner.
Hvis I ikke har set den endnu, kan I finde den her :)

Tirsdag til torsdag kom og gik meget hurtigt.
Jeg stod sent op, læste samfundsfag i 2-4 timer, derefter lavede jeg en kande kaffe
og sad ellers oppe hele natten. Så der er ikke sket det helt store i denne uge, må jeg sige.
Men efter 3 ugers intens eksamenslæsning lykkedes det mig endelig at få læst de aller sidste sider torsdag.
Det betød at jeg har haft weekenden til at læse de noter jeg har fået taget de sidste par uger.

Fredag tog jeg toget til København, hvor mine forældre samlede mig op
- vi skulle lige hurtigt op til huset i Sverige og vende weekenden over.
Men jeg må ærligt indrømme at fredag ikke behandlede mig så godt,
som jeg ellers har været vandt til de sidste 22 år.
Til at starte med var min bus forsinket 20 minutter, hvilket også betød at jeg missede mit tog.
Derefter tabte jeg min pakke med cigaretter - side note:
det har faktisk lykkedes mig at kvitte smøgerne de sidste par uger,
men nu når mine eksamener kommer tættere og tættere på,
begynder jeg også at stresse mere og mere, og dermed er min trang til cigaretter ukontrollerbart stor.
Anyway, jeg mistede mine cigaretter, hvilket virkelig gjorde mig i dårligt humør.
Men heldigvis kom mit tog til tiden, og da jeg kom til København og blev samlet op af mine forældre,
havde min mutti købt mig en ny pakke ciggies og en kop kaffe - derefter blev dagen kun bedre :)

Men det meste af denne uge - og især denne weekend - har jeg stresset totalt meget.
Normalt er jeg rimelig god til at håndtere eksamener,
men jeg er simpelthen såååå nervøs for samfundsfags eksamen i morgen.
Please alle sammen, kryds jeres fingre for mig i morgen klokken 9 :)

Så det var det.
Vi ses i morgen :)
xoxo

No comments:

Post a Comment