Sunday, May 27, 2012

Sunday Summary

Hey coolcats :)
Once again it's Sunday, and once again, that means it's time for a new Sunday Summary.
This week started out suuuuper slow. And I mean really slow.
It's been so so so hot outside, and even though I love the blue skies,
the shining sun and the greenness of summer, I simply can't stand the heat.
It's not that I'm lazy, but when it's that hot out, I can't get anything done during the day.
All I do is sit inside with my fan on, sweating in knickers and a tanktop - not a pretty picture, I know, haha :)
But well, that's basically what I've been doing this last week - or, well, from Monday till Friday anyway.
I've been inside, and only occasionally ventured outside when I needed to buy groceries and such.

But finally Friday, I got my mojo working again, haha :)
I took a long and cold shower, did my hair up in a super cool Rockabilly hairstyle,
did my makeup pretty nicely and ventured out in the world for new adventures.
I was going to Copenhagen, where I met up with my parents.
We once again drove to Sweden, where I am now, and I'm staying for another 9 days! That's crazy!
But I'm not here to goof off - yes, I'm going to lie in the garden and soak up some sun,
but all the while doing that, I'm going to spend the next
few weeks buried in books and notes from Social Studies.
My exam is at the end of next month, and I'm already getting super nervous.
I put all of my notes in order yesterday, so I was all set up to start reading today :)

Yesterday evening, Eurovision Song Contest 2012 was held in Baku, Azerbaijan.
Normally I'm not into Eurovision - or Melodi Grand Prix, as it is called in Denmark :)
I watched it every year when I was a little girl, but as I grew older,
the Eurovision Song Contest grew more... hmm, "mainstream"?
I'm not sure how to explain it, but I stopped watching it,
because I thought that all of the songs were too modern.
And that's the opinion I kept for many years to come.
But then this year, whenever I was in Sweden with my parents,
there seemed to be semi finals of Melodi Festivalen (the Swedish version of Eurovision) all over the TV.
I started watching with my dad for fun, but soon I found myself watching the semi finals every week,
and I even streamed the Swedish final when I was back in Denmark.
I didn't watch the Danish shows, but I was hooked on the Swedish, haha :)
Anyway, I spend the whole evening yesterday watching the finals with my mum and dad.
I liked the Swedish winner - she were my number two top pick.
They've already played her song a bunch of times while I've been up here,
so I've gotten the chance to really listen to it ;)
But my absolute favorite was Germany. So sad he didn't get more points.
I'm sorry to disappoint my Danish readers,
but I hated the Danish contestant.
Anyway, I had a nice night, and all in all I'm pretty pleased with the winner
- and next year, I'm deffo watching both the Danish and Swedish finals :)

So there you have it, superstars :)
I hope you all had a more eventful week than me :)


Hey coolcats :)
Endnu engang er det blevet søndag, og endnu engang betyder det også
at det er blevet tid til endnu en Sunday Summary.
Denne uge startede ud suuuuper langsomt. Og jeg mener virkelig langsom.
Det har simpelthen været alt for varmt til mig i denne uge.
Jeg kan rigtig godt lide sommeren; den blå himmel, den skinnende sol og de dejligt grønne træer.
Men du godeste hvor er det dog varmt. Jeg har aldrig været god til varme,
og det er ikke fordi jeg er doven, men når det er så varmt som det har været denne uge,
får jeg ikke lavet noget som helst i løbet af dagen.
Det eneste jeg laver er at sidde inden for med en stor fane der blæser på mig,
imens jeg sidder i hotpants og en tanktop og sveder - ikke et rart billede at se for sig, I know, haha :)
Men jah, det er faktisk det jeg har lavet det meste af denne uge - eller, fra mandag til fredag ihvertfald.
Jeg har været indenfor, og kun et par få gange bevæget mig ud i verden for at handle.

Men fredag fik jeg endelig taget mig lidt sammen.
Jeg tog et langt koldt bad, satte mit hår op rigtig fint og Rockabilly inspireret,
lagde pæn makeup og bevægede mig ud på nye eventyr.
Jeg tog toget til København, hvor mine forældre samlede mig op,
og sammen kørte vi endnu engang til Sverige hvor jeg er nu, og skal være de næste 9 dage! Det er crazy! 
Men jeg er her ikke bare for at slappe af - jo, jeg skal da ligge i haven og få lidt sol,
men alt imens skal jeg læse bøger og noter igennem fra samfundsfag.
Min eksamen er i slutningen af næste måned, og jeg er allerede ved at være rigtig nervøs.
Jeg satte orden i alle mine noter i går, så jeg var klar til at gå i gang med at læse i dag
- hvilket jeg heldigvis også har fået gjort :)

I går aftes blev der holdt Eurovision Song Contest 2012 i Baku, Azerbaijan.
Normalt er jeg slet ikke til Melodi Grand Prix, selvom jeg faktisk var stor fan af det da jeg var en lille pige.
Men som jeg blev ældre, syntes jeg at showene blev alt for... hmm, "mainstream"?
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg holdt op med at se det
fordi jeg syntes det hele blev alt for smart og moderne,
og ikke så klassisk som det før havde været - en holdning jeg stadig lidt har.
Nåh, men tidligere i år var der, hver gang jeg var i Sverige,
svenske semifinaler i Melodi Festivalen (som det hedder heroppe).
Jeg begyndte at se det for sjov sammen med min far,
men jeg begyndte hurtigt at tjekke kalenderen for næste semi finale, hver gang jeg var heroppe
Og således var jeg hooked på det, haha
- jeg streamede endda den svenske finale da jeg var tilbage i Danmark :)
Jeg fulgte slet ikke med i de danske shows, men virkelig meget i de svenske, haha :)
Anyway, i går aftes satte jeg mig ned og så finale showet sammen med mine forældre.
Jeg kunne godt lide den svenske vinder
- de har allerede spillet hendes sang mange gange, mens jeg har været heroppe,
så jeg har fået hørt den en del, hihi :)
Men min absolutte favorit var den tyske.
Jeg synes virkelig den var god, så det var synd han ikke fik flere stemmer.
Og jeg beklager meget, danske darlings, men nøjh hvor synes jeg den danske sang var ringe ;)
Men alt i alt havde jeg en rigtig hyggelig aften, og jeg er godt tilfreds med vinderen
- og næste år skal jeg helt sikkert både følge med i de danske og svenske finaler :)

Så det var det, superstars :)
Jeg håber I alle havde en lidt mere eventful uge end jeg :)

No comments:

Post a Comment