Sunday, May 6, 2012

Sunday Summary

Hey superstars.
Once again it's Sunday, and that means it's time for a new Sunday Summary here at fat&fancy.
First of all, I'm so sorry for the complete lack of posts this week
- although there has been a couple of Discount Code posts (come on, who doesn't love those?)
and a Positive Living one, not many (actually none at all) OOTD posts have found their way
to the blog this week. I'm sorry :)
Monday me and Maria had decided to ditch class - something we normally (hardly) don't ever do :)
But we figured we weren't gonna sit in a classroom sweating, just to see a movie.
So instead, Maria came by in the morning and joined me for a cup of coffee.
We sat in the sun, eating pizza and smoking cigarettes for hours, before Kasper came by.
Together we drove to our local mall where we did a little shopping,
before meeting up with the rest of our class.
We were all gonna see a movie at the cinema,
and even though I didn't think I was gonna like the movie, it was actually really good.
Don't know how "worldwide" it is, but you might have heard of it.
It's this new Danish movie called "A Royal Affair" and stars Mads Mikkelsen
(the bad guy from one of the 007 movies).

Wednesday it was once again time to go back to school.
Summer's really come to Denmark this past week, so of course, me and the gang
have been spending as much time on the roof in the sun as possible.
I ended up taking my leather jacket off (what was I thinking wearing that in sunny weather?)
and got all sunburned on my right shoulder. Fortunately it doesn't hurt anymore :)

Thursday was the last day of Social Studies.
Me and the girls sat on the roof comparing notes, and when class was over,
me and a couple of other people from class went to a nearby park to soak up a little sun,
drink a few beers (I, of course, drank water) and just enjoying life.
When I got home a couple of hours later, I packed a blanket, my Klean Kanteen and my SPF30,
and ventured down by the lake, where I soaked up as much sun as one can possibly do
- and now, I have a tan! An actual tan!
Granted, I'm not like "super tanned", but I've gotten a nice, summery glow to my skin.
Ah, don't you just love the summer sun? :)

This weekend I took the opportunity of getting a few things done around the apartment.
It's no secret that I love cleaning, so that's exactly what I've been doing these few days.
I "de-cluttered" my wardrobe, the cabins in my kitchen and the closet in the hallway,
and furthermore I cleaned every single secret, dusty and forgotten corner in my apartment.
I've even cleaned the keyholes in all of the doors! :)
All in all, it's safe to say that my apartment has officially been "spring cleaned" haha :)

So this week has been a fantastic, sunny one.
I hope yours has been as well :)


Hey solstråler :)
Det er atter blevet søndag, og det betyder som bekendt en ny Sunday Summary her på fat&fancy.
For det første må jeg lige sige, at jeg altså virkelig er ked af manglen på posts denne uge
- selvom der har været et par Discount Code posts (come on, er de ikke altid nyttige?)
og en enkelt Positive Living post, så er det sørme ikke mange (for ikke at sige ingen)
OOTD posts der har fundet deres vej frem til bloggen denne uge. So sorry :)
Mandag pjækkede Maria og jeg fra historie - noget, vi normalt (næsten) aldrig gør :)
Men vi tænkte at vi ikke havde lyst til at sidde og svede i et varmt og mørkt klasselokale,
mens en eller anden småligegyldig film kørte i baggrunden.
Så i stedet kom Maria hjem til mig til en kop morgenkaffe.
Vi sad i solen og spiste pizza og røg cigaretter i timevis, inden Kasper kom forbi lidt senere.
Sammen kørte vi alle tre ud til Ro's Torv hvor vi fik shoppet lidt,
inden vi mødtes med resten af menneskerne fra vores historie hold.
Vi skulle alle i biografen og se 'En Kongelig Affære',
og selvom jeg slet ikke havde regnet med at den ville være noget for mig,
endte jeg med at være ret imponeret over filmen.
Jeg havde en lille smule viden om hele Struensee affæren,
men efter jeg så filmen brugte jeg et par timer i går, på at læse meget mere om hele historien bag.
Selvom filmen til tider var liiidt lang, kan jeg virkelig anbefale alle historie fans at gå ind og se den :)

Onsdag var det endnu engang blevet tid til at tage tilbage til skolen.
Alle som har befundet sig udenfor - eller bare kigget ud af vinduet - denne uge,
har kunne se, at sommeren virkelig er kommet til Danmark
(selvom de jo siger det desværre ikke varer ved).
Men med alt den sol, har gruppen og jeg brugt det meste af vores tid henne i skolen,
på at siddet på taget og nyde varmen og solens stråler.
Jeg endte med at tage min læderjakke af
(hvad tænkte jeg dog på; at have læderjakke på i højt solskins vejr?)
og blev helt solbrændt på min højre skulder. Men heldigvis gør det ikke ondt længere :)

Torsdag var sidste dag med samfundsfag.
Pigerne og jeg satte os på taget og sammenlignede noter, og da timen sluttede,
gik jeg og et par andre ned i parken, hvor vi sad og nød solen, drak nogle øl
(jeg drak selvfølgelig vand) og nød livet.
Da jeg kom hjem et par timer senere, besluttede jeg mig for at pakke et tæppe,
min Klean Kanteen og en solcreme med faktor 30 ned i en taske,
før jeg gik ned til søen og slikkede sol i et par timer.  
Og jeg er faktisk blevet lidt brun! Godt nok er jeg ikke "super tanned"
men jeg bliver normalt ALDRIG brun, så jeg er bare glad for den nye, fine kulør jeg har fået,
samt en masse nye sommerfregner :)

Denne weekend opsnappede jeg muligheden for at få ordnet et par ting i lejligheden.
Det er ingen hemmelighed at jeg elsker at gøre rent,
så det er præcis det jeg har gjort de sidste par dage.
Jeg har "af-rodet" min garderobe, skabe og skuffer i køkkenet og skabet i gangen.
Derudover har jeg også fået gjort rent i hele lejligheden, køkkenet, gangen og badeværelset,
og så har jeg fået taget alle de små kroge man normalt ikke ser. Jeg har endda gjort nøglehullerne rene! :)
Alt i alt kan man roligt sige at jeg virkelig har fået gjort forårsrent i lejligheden :)

Så min uge har været helt igennem fantastisk og solrig.
Det håber jeg også jeres har været :)

No comments:

Post a Comment