Thursday, May 3, 2012

Positive Living: A Little Summer Sun Is Just What The Doctor Ordered

I've had an amazing day.
I woke up to the sun shining down at me through my window,
and for the rest of the day, it has been following me around on my adventures;
shining down on me and being my faithful companion.
I've been outside most of the day; both at school and at home.
In school, me and the girls from Social Studies sat outside on the burning roof,
comparing notes and chatting it up.
When school was over, me and a couple of the others went to
a near by park to soak up some (more) sun and enjoying each others company
- today was the last day of our Social Studies class, so next time we'll see each other
is at the exams at the end of next month.
But what a way to end a fine year of class! :)
We sat on the grass, the others drinking beers and I water, and just talked about everything and nothing.
When I left, I was in a fantastic mood.
My weekend started at 2 PM, and I'm just gonna spend it lying in the summer sun.
Which is exactly what I did when I got home.
I covered myself in SPF30, packed a blanket,
my Klean Kanteen and a pack of ciggies, and ventured down to the lake.
I put my headphones on, listened to some Spoken Word, closed my eyes and just enjoyed my life.

Now, my face is covered in cute freckles and I'm just really happy :)


Jeg har haft en fantastisk dag.
Jeg vågnede op til at solen skinnede gennem mit vindue og ned på mig,
og hele resten af dagen har den som en trofast ven fulgt mig gennem dagens eventyr.
Jeg har været udenfor det meste af dagen; både i skolen og herhjemme.
I skolen satte jeg og pigerne os ud på det brændende varme tag,
hvor vi sammenlignede noter og snik-snakkede.
Da skolen sluttede gik jeg og et par andre ned i parken,
hvor vi (endnu engang) nød solen og dens varme stråler, samt hinandens selskab
- i dag var sidste gang vi havde samfundsfag,
så næste gang vi alle ses er engang i slutningen af næste måned, til eksamenerne.
Hvilken fantastisk måde at slutte et dejligt år af på! :)
Vi satte os på det grønne græs, de andre drak øl og jeg vand, og snakkede bare om alt og ingenting.
Da jeg tog hjem var jeg i et vidunderligt humør.
Min weekend startede allerede klokken 14 i dag, og jeg skal bare bruge den i solen.
Hvilket også var hvad jeg gjorde da jeg kom hjem i dag.
Jeg smurte mig ind i SPF30 solcreme,
pakkede et tæppe, min Klean Kanteen og en pakke ciggies, og gik ned til søen.
Jeg tog høretelefoner i ørerne og lyttede til spoken word bandet
Poeten&Lillebror, lukkede øjnene og nød mit liv.

Nu er mine kinder dækket af små fine fregner, og jeg er bare super lykkelig :)

No comments:

Post a Comment