Friday, February 24, 2012

Just Another Friday Night

Sorry for the lateness of this post - actually, sorry for the lack of posts in general :) 
But as I told you last Sunday, I'm on holiday with my parents in Sweden, 
and I don't wear any nice outfits - heavy knitted sweaters and old jeans, 
that's what this week has been all about. 
Except today, actually. Today I wore makeup and did my hair! 
This in it self deserves an exclamation point, haha. 
I haven't worn makeup since last Monday, so it felt really nice to look nice :) 
Anyway, the reason for me putting on makeup and some nice(er) clothes today, 
was that I actually ventured out in the world a little, haha :) 
The last couple of days I've only been out to go for a walk; otherwise I've stayed in. 

Today my parents and I took a drive to Öland - it's this big island on the east side of Sweden. 
We drove around for a couple of hours enjoying the nature and pretty landscape,
and after a couple of hours we drove back to Kalmar and went to IKEA. 
I needed a lot of stuff for the apartment, and well, I got everything I needed 
- except a new coffee table. 
But I'll get that with my dad next week. 
I can't wait to go home, so I can arrange all of my furniture 
and small treasures all over again :)

But yeah... I only got home a couple of hours ago, 
and now I'm enjoying my Friday night in front of the dying fireplace 
with a pot of coffee and a couple of Swedish fashion magazines, 
and the last Potter movie on the telly. 
How are you spending your Friday night? 
See you Sunday, superstars

 
Jeg beklager den lidt sene post i dag 
- eller egentlig beklager jeg manglen på posts generelt, haha :)
Men som jeg fortalte jer i søndags, er jeg på vinterferie i mine forældres hus i Sverige. 
Mine daglige outfits består af tykke, strikkede trøjer samt slidte jeans, uglet hår og ingen makeup. 
Bortset fra i dag, faktisk. I dag havde jeg både makeup på, samt pænt hår! 
Dette i sig selv fortjener virkelig et udråbstegn, haha. 
For jeg har nemlig ikke gjort mig i stand siden mandag hvor jeg blev klippet. 
Så det var helt rart at få 'krigsmalingen' på igen, og føle mig som mig selv :) 
Anyway, grunden til at jeg gjorde mig i stand i dag var, 
at jeg rent faktisk har bevæget mig lidt ud i den virkelige verden, haha. 
Det eneste jeg har været ude de seneste dage, er når jeg har gået min daglige tur i skoven,
(jeg kan desværre ikke stå på ski længere, da sneen næsten er smeltet væk)
ellers har jeg bare holdt mig inden døre og hygget.

Men i dag tog mine forældre og jeg til Öland. 
Det er den største ø i Sverige, som ligger øst for fastlandet. 
Vi kørte rundt i nogle timer og nød landskabet og den flotte natur, 
inden vi igen kørte tilbage mod Kalmar, hvor vi tog i IKEA. 
Jeg manglede en hel del småting til lejligheden derhjemme, 
og faktisk lykkedes det mig at få fat i alt hvad der stod på min liste - og mere til :) 
Det eneste jeg ikke fik fat i - og som faktisk var det jeg virkelig kom efter - var et nyt sofa bord. 
Men men men, min far har sagt at vi sammen kan køre 
i IKEA derhjemme i næste uge og købe det dér. Så alt er jo a-ok, haha :) 
Men ih hvor jeg altså glæder mig til at komme hjem og få sat nye hylder
 og knagerækker og meget mere op - uh min lejlighed bliver så fin :) 

Men jah... jeg kom hjem for et par timer siden, 
og vi skulle lige pakke bilen ud og have noget mad. 
Så jeg er først kommet på bloggen nu - men hey, bedre sent end aldrig ;) 
Men nu vil jeg bruge de sidste par timer af denne fredag foran pejsen, 
men en god kande kaffe og nogle nye svenske modeblade, 
samt den sidste Potter film i baggrunden. 
Hvad laver I denne fredag aften? :) 
Vi ses søndag, superstars

No comments:

Post a Comment