Sunday, January 29, 2012

Sunday Summary

Another great week has come and gone, and for me, 
it has been a little more eventful than usual - but I'm getting ahead of my self :)
Monday I spent a lot of time with Marie, both before, in and after school. 
She came by for morning coffee, then we went to school where we 
(as always) had a lot of fun with the gang. 
After school she drove me home and we drank more coffee 
- actually, coffee is the thing I spent most on during the course of a week 
(if you don't count shopping, haha).
I can't live without coffee, and when friends come over, I make even more.
Coffee with milk, that's my guilty pleasure (among others, haha)

Tuesday I went out to dinner with my dad. It's always great to see him 
- we actually manage to see each other okay, despite us living a bit apart. 
But both he and my mother work near Copenhagen, 
so sometimes when my dad's waiting for my mum to finish up a meeting, 
he comes by and pick me up, and we go out to dinner. 
I bought two great books whilst out; one with clippings from old womens magazines, 
and the other with ads from the 40s, 50s and 60s. 
I had the chance to look through them a couple of days ago, 
and they're just super cool - I'm really glad I bought them :)

Wednesday I wore my new denim dress from Asos Curve 
and got a lot of great compliments - well, that's always nice ;) 
Nothing out of the ordinary happened though. I went to school and hung out with the gang. 
We had a lot of fun, and I'm already starting to get 'Graduation Goggles' 
and dread next year, where we're not all together. 

Thursday (literately) nothing happened. I over slept and missed school 
- really stupid, I know.
But my sleeping habits have been turned around a bit, and here's why:
Remember the reality show called 'Paradise Hotel'? 
It's been quite a long time since it aired on American television - 7 or 8 years I think. 
Well, the concept became an instant success her in Denmark, 
and the show is now airing it's 8 season on Danish television. 
I hate hate hate that I "need" to watch it. But I have a hard time breaking my habits.
I've been watching the show from the very start, 
and event hough I didn't plan on watching it this year,
I found my self sitting in front of the telly Monday night, loving every minute of it. 
Oh well, another guilty pleasure has made the list :)

Yesterday night, I went to Copenhagen to watch//listen to my favorite band, 
Spleen United's, new album in Denmark's Planetarium. 
I met up with an old friend whom I haven't seen in over a year. 
It was quite a trippy experience, I must say. 
The music was great, but the 'show' it self, was (I imagine) like dropping acid. 
However, after a couple of tracks you got used to it all, 
and then it all actually kinda came together with the music. 
I'm reallt glad I won tickets, and I also came home with 
the new album (and a poster, haha) in my bag. 
It was a great night, and nice to get out again. I had a lot of fun seeing my friend Sofie, 
and we spent the night catching up and laughing at old jokes, 
whilst listening to our favorite band - the perfect reunion, haha :)

So that's my week in writing.
Next week there might not be as many posts as usual,
since I have the whole week of from school,
and I don't plan on dressing up unless
I'm going out or meeting up with the gang
- just thought you should know :)
But enough about me, how was your week? :)


Endnu en fed uge er kommet og gået, og for mig er der sket lidt mere end der plejer 
- men det kommer jeg til :) 
Mandag blev brugt i godt selskab, især Marias. 
Vi var sammen før, i pog efter skole. Om morgenen kom hun forbi til morgen kaffe, 
inden vi sammen kørte i skole og havde det sjovt (som altid) sammen med gruppen. 
Efter skole kørte hun mig hjem, hvor vi igen drak en masse kaffe 
- faktisk er kaffe det jeg bruger flest penge på i løbet af en almindelig uge 
(hvis man da ikke tæller shopping med, haha). 
Jeg kan simpelthen ikke klare mig uden kaffe, 
og når jeg så får venner og veninder på besøg, laver jeg endnu mere. 
Kaffe med mælk, det er virkelig min guilty pleasure (blandt mange) haha :)

Tirsdag var jeg ude og spise med min far. Det er altid dejligt at se ham 
- vi får faktisk set hinanden okay tit, når man tænker på 
at jeg bor i Roskilde og han og min mor på Falster.
Men begge mine forældre arbejder i København og Roskilde,
så sommetider, når min far venter på at min mor er færdig med et møde,
kommer han forbi og henter mig, og så tager vi ud og spiser. 
Mens vi var ude købte jeg to bøger; den ene med gamle udklip
fra dameblade fra 40erne, 50erne og 60erne, og den anden med gamle reklamer i.
Jeg kiggede dem igennem her for et par dage siden, og de er bare super fede 
- jeg er rigtig glad for at jeg købte dem.

Onsdag havde jeg min nye denim kjole på fra Asos Curve, 
og jeg fik en masse dejlige komplimenter for den - well, det er jo altid dejligt :) 
Ellers skete der ikke det helt vilde; jeg var i skole og hang ud med gruppen. 
Vi havde det super sjovt, og jeg er allerede nu ved at få 'Graduation Goggles' 
ved tanken om at vi alle ikke er samlet næste år.

Torsdag skete der seriøst ingen ting. 
Jeg sov meget over mig, og missede derfor skolen - super dumt, I know. 
Men min sove rytme er helt vendt på hovedet efter Paradise Hotel er startet igen. 
Jeg hader hader hader at jeg "bliver nødt til at se det"
- men jer er virkelig vane menneske, og jeg har set PH siden aller første sæson. 
Så selvom jeg ikke helt gider at bruge 3 kvarter hver aften på at se på uintelligent mennesker 
(okay, jeg elsker det, haha) så ser jeg det alligevel. 
Jeg havde egentlig sagt til mig selv at jeg ikke gad at bruge tid på det i år, 
men mandag aften sad jeg alligevel foran tv'et og glædede mig som et lille barn 
- oh well, endnu en guilty pleasure til listen, haha :)

I går aftes tog jeg til København for at deltage i en lyttesession 
af mit yndlings band, Spleen Uniteds, nye album. 
Det foregik i Planetariet, og inden jeg tog derhen, mødtes jeg med en gammel veninde,
som jeg ikke har set i over et år, men som jeg har en helt speciel 'Spleen connection' med, haha :)
Selve oplevelsen var ret trippy, eftersom pladen blev sat på som den var, 
og så var der en masse special effects oppe på lærredet. 
Showet, eller hvad man nu skal kalde det, var ret vildt, 
og det var lidt sådan som jeg forestiller mig at det er at droppe syre. 
Men efter et par numre havde man ligesom vænnet sig til det, 
og så var det faktisk enormt fedt, og passede super godt sammen med musikken. 
Jeg er vildt glad for at jeg var så heldig at vinde billetter til det, 
og jeg kom da også hjem med den nye plade (og en plakat, haha) i tasken 
- faktisk sidder jeg og lytter til den nu, og det er virkelig en lækker plade :)
Det var en virkelig fed aften, og dejligt at komme lidt ud. 
Det var virkelig skønt at se min veninde Sofie igen, 
og vi brugte hele aftenen på at grine over gamle jokes og høre vores yndlings musik 
- den perfekte reunion, haha :)

Så det er min uge på skrift.
Næste uge kommer der nok ikke så
mange posts som der plejer,
for jeg har fri fra skole hele ugen.
Jeg har ikke vildt mange planer, meeen
der kommer da nok en lille OOTD post eller to :)
Men nok om mig, hvordan var jeres uge? :)

No comments:

Post a Comment