Sunday, January 1, 2012

Sunday Summary

This week, after Christmas, I journeyed to Sweden with my parents. 
We've been staying in their vacation home in Småland for exactly one week, and it's just been great. 
We drove most of Sunday, and arrived to a warm house - but no snow. 

Most days this week, I've spent in front of the fireplace, 
with a good cup of coffee and some TV shows on the laptop. 
Every day we've gone for a long walk in the fresh air, 
we've been eating mum's cooking and in general just having a nice, relaxing time. 

Friday we went to Växjö for some shopping. 
I got a lot of great clothes, which you can see here

Yesterday it was New Years Eve. For me, it was a very relaxing night. 
We ate a fancy dinner and shared some laughs. 
At midnight we drank champagne (I drank cider) 
and watched the fireworks, before heading to bed. 

Cause today the holiday was over. 
I've spent most of the day driving, and when I got home I practically ran around, 
doing the laundry, taking down the Christmas decorations, 
cleaning the place up a bit, paying the bills and so on 
- phew, the holiday is truly over. 
But I kinda don't mind, cause tomorrow I'm going back to school to see all of my friends. 
I'm so exited to get going with this year; I feel it's gonna be a great one. 

How was your New Years Eve? 


Denne uge, efter jule aften, tog jeg med mine forældre til Sverige. 
Vi har boet på deres ødegård i Småland i præcis en uge, og det har bare været super skønt. 
Vi brugte det meste af sidste søndag på at køre derop, og da vi endelig kom op til det dejlige lune hus,
var der desværre ingen sne. Men det går nok :) 

De fleste dage i denne uge har jeg siddet foran kaminen med en dejlig varm kop kaffe 
og en masse serier på computeren. Hver dag gik vi en dejlig lang tur i den friske luft, 
og så har vi fået min mors lækre mad, og egentlig bare slappet af hygget os gevaldigt. 

Fredag tog vi til Växjö så jeg kunne shoppe lidt. I kan se hvad jeg købte her

I går var det Nytårs Aften. Jeg havde en meget stille og rolig, og afslappende aften. 
Mine forældre og jeg spiste lækker middag og fik grint en masse. 
Klokken 00 drak vi champagne (jeg drak æble cider), og så fyrværkeri, inden vi gik i seng. 

For i morges skulle vi tidlig op.
I dag skulle vi desværre hjem fra Sverige, da jeg skal i skole igen i morgen. 
Jeg har brugt det meste af dagen bag rettet, 
og da jeg kom hjem har jeg løbet rundt for at nå at ordne det hele.
Jeg har fået vasket tøj, taget julepynt ned, ryddet lidt op og betalt regninger
- puha, ferien er så sandelig forbi. 
Men det gør mig egentlig ikke i noget. 
For i morgen skal jeg som sagt i skole, hvor jeg skal se alle mine venner og veninder. 
Jeg glæder mig helt vildt til at se dem igen, og høre om deres ferie. 
Jeg glæder mig rigtig meget til det kommende år; 
jeg har på fornemmeren det bliver et godt ét af slagsen :) 

Hvordan var jeres Nytårs Aften?

No comments:

Post a Comment