Sunday, December 4, 2011

Sunday Summary

I'm the kinda gal who just loves Christmas, 
and I've been warming up for the holiday for weeks now. 
Christmas music on Youtube every time I've taken a shower or prepared dinner, 
and last Saturday I finally got the Christmas decorations up in my apartment 
(as you can see in the background in my OOTD posts). 
I can’t believe that it’s finally December, but on the other hand it seems like 
it was just last month that it was Christmas. A year sure passes fast.

In Denmark there’s a tradition for the two big TV channels to send a Christmas calender. 
It’s like a TV show that has an episode every day up till Christmas. 
This year they’re sending an old one from when I was a child, and I haven’t seen it in about 17 years. 
It was so great to see it again, and all these memories from when I was a child just rushed up in me. 
It’s a great way to get in the mood for Christmas, but also so I’ll turn on the TV. 
I never watch TV anymore, not even the news. But I’m trying to make a habbit of it now, 
before the Christmas calender is on.

I’ve also watched a lot of Christmas movies lately. 
The Santa Clause 1, 2 and 3, and my absolute favorite holiday movies of all time; 
8 Crazy Nights with Adam Sandler.
Can you recommend any good Christmas movies?

Tuesday my friend Kasper came by, and we had so much fun. 
I laugh every day, but wow, it’s been a long time since I’ve laughed that much. 
Kasper and I have the same kind of weird humor, and it’s actually kinda fantastic 
to find someone you can laugh with and feel you’re on the same wawelenght. Super great :)

Yesterday I was at my grandma’s for a pre Christmas dinner 
– kind of a warm-up for Christmas Eve, haha. She had put a Christmas cd in the cd player, 
and everything was just so Christmasie.

So that’s my (very Christmasie) week for you. How was yours? :)

 
Jeg elsker elsker elsker jul, og jeg har varmet op til denne måned længe nu. 
To-tre uger før det faktisk var december, begyndte jeg at spille julemusik på Youtube 
hver gang jeg var i bad eller lavede mad, og sidste lørdag kunne jeg så ikke vente længere, 
og pyntede op i lejligheden (som I faktisk kan se lidt af i baggrunden i mine OOTD posts). 
Jeg kan ikke fatte at det endelig er jul, men på den anden side 
kan jeg simpelthen heller ikke forstå at det allerede er jul igen
Det virker virkelig som om det var december i sidste måned. 
Men ak, endnu et år er gået. Det har til gengæld så også været det bedste år i hele mit liv :)

I år sender de Nissebanden på Grønland, som blev lavet i ’89 – det år jeg blev født. 
I min familie har vi altid optaget julekalenderne på VHS (nøjh jeg er gammel, haha) 
da min søster og jeg var små, så jeg har set Nissebanden siden jeg var helt lille. 
Men da DVD’en kom på banen, kom jeg væk fra at putte båndet i VHS’en, 
og dermed har jeg ikke set Nissebanden i mange, mange, mange år. 
Så vidt jeg kan regne med frem til, har jeg ikke set dem i over 17 år. Crazy! 
Nåh men altså, da jeg fandt ud af at de sendte den rigtige 
Nissebanden i år, skulle jeg selvfølgelig se den. 
Jeg åbner låger til kalenderen hver dag, 
og jeg blev nærmest helt rørt da jeg så første afsnit i torsdags. 
Meget mærkelig, men også meget skøn fornemmelse. 
Men der er flere gode ting ved julekalenderne. Jeg ser normalt ALDRIG tv, 
og det har ikke været tændt i lidt over 5 måneder. 
Men nu har jeg sat mig for at jeg skal se nyhederne hver dag inden julekalenderne. 
Det er en god vane, synes jeg, plus jeg føler mig så voksen, haha :)

Apropos julekalendere, så har jeg også set en julefilm hver dag. 
Indtil videre har jeg set Tror Du På Julemanden 1, 2 og 3, og så min absolutte yndlings julefilm; 
8 Crazy Nights med Adam Sandler. 
Kender I nogle gode julefilm? I så fald tager jeg gerne imod forslag.

I tirsdags kom Kasper forbi efter skole, og nøjh hvor fik jeg bare grinet igennem. 
Kasper og jeg har virkelig den samme humor, 
og det er simpelthen så skønt bare at grine og grine og grine og grine uden stop. 
Det er herligt at være så meget på bølgelængde med en anden person, 
og vide at du både kan grine og græde med ham. Super fantastisk :)

I går aftes var jeg på besøg hos min mormor, 
og hun havde lavet et rigtigt julemåltid med 
brune og hvide kartofler, flæskesteg, rødkål og lækker sovs. 
Uha, jeg spiste godt nok meget, men det var virkelig også lækkert. 
Hun havde pyntet op og sat jule cd på afspilleren, 
så jeg kunne ikke undgå at komme i jule stemning 
– mere end jeg allerede er, haha.

Så det var min (meget julede) uge. Hvordan har jeres været? :)

3 comments:

  1. Have a happy holiday!

    My favorite Christmas movies are "A Christmas Story," "Christmas Vacation," and "It's a Wonderful Life."

    http://turquoiseandtangerine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Hey Nikol :)

    Happy Holiday to you too!

    Thanks sooo much, I already know 'It's A Wonderful Life' - I watch it every Christmas Eve :) But I'll check the other two out.

    Thanks for your comment:)

    //Natalie Madeleine

    ReplyDelete
  3. lol I love those Santa Clause movies! :)

    Olivia :) x
    Wait Until The Sunset

    ReplyDelete